• polski
  • english

Nie jesteś zalogowany! - Zaloguj się!

reklama

szukaj


 

aktualności

2008.07.30, godz. 12:15, Rauer / as.com

Calderón: Van der Vaart o krok

Zaczniemy od planu A. Część pańskiego zarządu nie była zbytnio zadowolona z możliwości sprowadzenia Cristiano. Ponadto kibice zaczynają już mieć dość tego tematu. Jak wygląda cała ta sytuacja?
Zobacz, to nie Real Madryt wykreował ten problem. Największy wpływ na to wszystko mieli ci, którzy swego czasu twierdzili, że wszystko już zamknięte i to tylko kwestia czasu. My nigdy czegoś takiego nie mówiliśmy. Real Madryt jest tylko widzem w tej komedii. To Manchester i zawodnik są w trakcie rozwiązywania tego problemu. Real Madryt tylko czeka... I na dzień dzisiejszy nie może zrobić nic więcej.

Ale zawsze powtarzaliście, że chcielibyście pozyskać Cristiano.
Bo to chyba oczywiste, że chcielibyśmy go pozyskać, mając na uwadze jego wielkie umiejętności. Jednak jest pewien problem z kontraktem, który musi rozwiązać zawodnik i Manchester. Nie my.

A na czym opieracie swoją nadzieję na to, że Cristiano uda się przekonać Manchester do transferu?
Nie potrafię powiedzieć. To sprawa zawodnika, który publicznie wyjawił, że jego marzeniem jest gra w Realu Madryt. Słowa te odebraliśmy z dumą i satysfakcją, ale transfer ten nie zależy tylko i wyłącznie od Cristiano. To Manchester musi to wszystko załatwić. Zobaczymy, jak się stanie. Najważniejsze jest to, że już teraz jesteśmy zadowoleni ze swojego składu.

Sprowadzenie Cristiano byłoby spektakularnym wzmocnieniem?
Oczywiście, że tak. Jednak już teraz mamy zjednoczony, wyrównany i jedyny w swoim rodzaju zespół. Nie pamiętam, kiedy po raz ostatni Real Madryt miał taką prawdziwą drużynę. Niewiele klubów na świecie może liczyć na taką jedność.

Wielu ludzi uważa, że przesadą jest wydawanie 90 milionów euro na jednego zawodnika.
Na temat cen za zawodników najlepiej wypowiedział się miesiąc temu Platini. To, ile płacisz, nie jest najważniejsze. Liczy się to, co otrzymujesz i ile zarabiasz. Oczywiście rozmawiamy na temat bardzo dużej sumy, która i tak może się okazać niewystarczająca. Jednak najważniejsze jest to, jakie są twoje cele i jakie korzyści da ci to, co zamierzasz kupić. Dlatego sama cena nic mi nie mówi.

Ma pan doświadczenie w tego typu sprawach. Gdy Florentino Pérez sprowadził za 75 milionów Zidane'a, był pan jednym z dyrektorów.
Cóż, tak. Teraz nikt nie podważa transferu Zidane'a, a przecież kosztował nas naprawdę duże pieniądze. Sam Ramos, gdy rozegrał zaledwie 20 spotkań w La Liga, przeszedł do nas za prawie 30 milionów. Kto teraz o tym pamięta? Nikt. Mamy bardzo dobrą sytuację ekonomiczną, dlatego bez żadnego ryzyka możemy się podjąć takiej operacji.

Obawia się pan, że jeśli Cristiano ostatecznie nie przyjdzie, to będzie pan ze wszystkich stron atakowany?
Nie. Przypominam, że całą tę atmosferę wywołał sam zawodnik, a nie Real Madryt.

Niech pan nie żartuje. Na każdym kroku podkreślał pan, jak ważnym przedsięwzięciem jest sprowadzenie Cristiano.
To nic nie znaczy. To chyba logiczne, że chcielibyśmy go sprowadzić. Tak samo było w przypadku Chelsea, która chciała Robinho i Casillasa, czy Manchesteru, który chciał Sergio Ramosa. Zapewniam, że klub, który reprezentuję, patrzy na to wszystko ze spokojem.

Sam Schuster przyznał, że klub miał obsesję na punkcie tego transferu. A może to jest tak, że pan chce udowodnić wszystkim, że też potrafi sprowadzić galáctico?
Ten, kto uważa, że mam pod tym względem jakiekolwiek kompleksy, to mnie nie zna. Tak naprawdę to jestem dumny z tego, że udało się nam stworzyć prawdziwy zespół. W ciągu dwóch lat sprowadziliśmy 21 zawodników o wielkich umiejętnościach, którzy udowodnili, że dzięki jedności można osiągnąć każdy cel. To jest właśnie kluczowe w naszym sukcesie. Sneijder, Pepe, Heinze czy Robben to cracki i ważne postacie. A może jest inaczej? Nie mam żadnej obsesji.

Cristiano wrócił wczoraj do Lizbony i w przyszłym tygodniu ma się udać do Manchesteru. Tam znów będzie musiał wykonać kolejny krok...
Możliwe. Jednak prawda jest taka, że trzeba czekać na rozwój wydarzeń. Temat ten miał tak wiele zwrotów, że w pełni rozumiem zniecierpliwienie ludzi. Mówi się, że wszystko wyjaśni się w przyszłym tygodniu. Jeśli po tej rozmowie Manchester zdecyduje się go sprzedać, to Real Madryt będzie gotowy.

Zawodnicy mają już dość tematu Cristiano.
Jeszcze dzisiaj zobaczę się z nimi w Irdning i ich uspokoję.

Czy sytuacja ekonomiczna klubu może stanowić przeszkodę w spełnieniu pańskiego marzenia?
Nigdy. Nie chcemy z drugiej strony udawać bogaczy, którzy mogą na wszystko wydawać wielkie pieniądze. Jednak akurat tę operację przeprowadzilibyśmy bez najmniejszego ryzyka, gdyż nasza sytuacja ekonomiczna jest bardzo dobra.

Jeśli przejdzie Cristiano, to Robinho będzie musiał odejść?
Oczywiście, że nie. Sztab techniczny uznał, że ta dwójka może grać razem, a Real Madryt nie musi sprzedawać, aby móc kupować. Aby pozyskać Cristiano, nie musimy nikogo sprzedawać. A tym bardziej Robinho. To nie jest tak...

Z sondaży wynika, że ludzie nie popierają wydawania takiej sumy na Cristiano Ronaldo.
Sondaże nie popierały również transferu Zidane'a! W listopadzie mówiło się, że nie trzeba było wydawać tak wielkiej sumy. Za te 12.000 milionów peset można było kupić czterech zawodników, po 3.000 milionów za jednego. Tego typu polemiki przeżyliśmy już za czasów Zizou, dlatego wiemy, jak to jest. Każdy z osobna ma swoją własną opinię, dlatego bardzo trudno jest zadowolić wszystkich. Spotykam ludzi, którzy są przeciwko mi, ale również takich, którzy mnie popierają.

Wśród których jest pański przyjaciel, Joseph Blatter, który zaskoczył cały świat, nazywając sytuację Cristiano niewolnictwem.
Zobacz, jeśli dany zawodnik chce odejść z wielkiego klubu, to na pewno nie z powodu pieniędzy. Właśnie to chciał przez to powiedzieć Blatter i w pełni go pod tym względem popieram. Odchodzi, ponieważ nie podoba mu się na przykład otoczenie, projekt sportowy, życie rodzinne, trener, jego decyzje... W tego typu przypadkach lepiej jest zawodnika po prostu puścić. Osobiście nie chciałbym mieć w Madrycie zawodnika, który jest niezadowolony. Jednak mamy szczęście, że wszyscy nasi piłkarze są zadowoleni.

Wśród nich jest Robinho, którego bardzo chciała pozyskać Chelsea. Czy Robinho jest szczęśliwy w Madrycie, mając na uwadze to, że jego agent wyjawił, że Brazylijczyk wykorzystywany jest jako moneta przetargowa?
Nie mam żadnego powodu do tego, aby uważać, że Robinho jest niezadowolony. Schuster go podziwia, koledzy z zespołu go lubią, a w poprzednim sezonie rozkochał w sobie całe Bernabéu. Jeśli byłby niezadowolony i chciałby odejść, to nie zatrzymywałbym go na siłę. Ale nie wydaje mi się, aby tak było. Głupotą byłoby sprzedawanie go, gdy sam jest tutaj szczęśliwy.

Wróćmy do Cristiano. Nie uważa pan, że jego transfer mógłby później działać na pańską niekorzyść?
Wytłumacz mi, dlaczego tak uważasz. Niezależnie od tego, czy Cristiano przyjdzie czy nie, to pewne jest to, że już teraz mamy skład, z którym może się równać naprawdę niewiele europejskich klubów. Cristiano byłby wisienką na torcie, ale brak transferu na pewno nie wpłynie na nas negatywnie.

Zdaje pan sobie chyba sprawę z kryzysu ekonomicznego, jaki przeżywa obecnie cały świat. Nie wydaje się panu, że wydawanie 80 czy 90 milionów euro za Cristiano Ronaldo jest w takiej sytuacji nieco niepoprawne?
Real Madryt ma swoje własne dochody. 140 milionów euro mamy z praw do transmisji. Kolejne 136 milionów euro to zarobki ze stadionu. Pozostałe 135 milionów euro to marketing. W ten właśnie sposób mamy 400 milionów euro dochodów, dlatego kryzys nas nie dotyczy. Podsumowując, po odliczeniu strat będziemy mieć 97 milionów euro czystego zysku, co będzie najlepszym wynikiem w historii klubu. Dlatego możemy sobie teraz pozwolić na przeznaczenie tak wielkich pieniędzy na jednego zawodnika.

Przejdźmy do planu B. W tych samych sondażach lepiej od Cristiano wypada Van der Vaart. Holender szykuje się już do transferu.
Zawodnik ten bardzo się podoba Schusterowi i całemu sztabowi technicznemu. Prawda jest taka, że transfer ten jest już o krok od zrealizowania. Mogę jednak zapewnić, że na pewno nie pozyskamy środkowego napastnika. Tego jestem pewny. Mamy w składzie czterech wspaniałych napastników. Raúl i Van Nistelrooy w dalszym ciągu są najlepsi w Europie. Ponadto ten rok będzie należał do Savioli. Za Higuaína oferowano nam nawet 25 milionów euro. Ten 20-letni chłopak jest wspaniały. Jeśli przyszedłby piąty napastnik, to "zabilibyśmy" jednego z tych chłopaków. Nie zrobimy tego.

W sobotę zmierzycie się w Londynie z Hamburgiem. Czy właśnie tam zostanie zamknięty transfer Rafaela?
To będzie bardzo dobra okazja. Jesteśmy już gotowi do tego, aby dojść z Hamburgiem do pełnego porozumienia. Transfer ten nie powinien nam sprawić większych trudności.

Van der Vaart będzie piątym Holendrem. Za Luxemburgo w zespole było za to sześciu Brazylijczyków. Zespół nieco się zmienił.
Nie można uogólniać, ponieważ Robinho i Baptista to dobrzy piłkarze i nie mamy co do nich żadnych zastrzeżeń. Jednak prawda jest taka, że nasi Holendrzy bardzo o siebie dbają, mają rodziny i są przykładnymi profesjonalistami. Z tego, co wiem, to Van der Vaart również jest zdyscyplinowany i nie będzie z nim żadnych problemów.

Valencia znajduje się w wielkim kryzysie. Wydaje się, że mogłoby to pomóc w sprowadzeniu Villi.
Zapomnij o tym. Wydaje mi się, że nie ma dla niego miejsca w naszym składzie, chociaż trzeba przyznać, że na Euro zaprezentował się z naprawdę dobrej strony, a jego bramki w znacznej mierze przyczyniły się do końcowego sukcesu. Jednak po prostu nie mamy miejsca na kolejnego goleadora.

Raúl, z którym podpisał pan dożywotni kontrakt, nie ukrywa, że wraz z przyjściem Del Bosque ma większe szanse na powrót do reprezentacji.
To jasne, że nowy sztab techniczny reprezentacji jest nam bardzo bliski, gdyż wszyscy pracowali w Madrycie. Vicente, Grande, Miñano... Byłem jednym z tych dyrektorów, którzy byli za tym, aby nie zwalniać Del Bosque w 2003 roku. To wspaniały trener i bez wątpienia będzie wielkim selekcjonerem. Jednak kluby nie powinny się mieszać w kwestie powołań. To samo mówiłem za Luisa Aragonésa i podtrzymuję to teraz. Musimy uszanować każdą jego decyzję.

Nie uważa pan, że gra dla reprezentacji może wpłynąć na postawę Raúla w Realu Madryt?
Nigdy! Raúl nie ma żadnej daty ważności i będzie grał tak długo, jak tylko będzie chciał. Swoją karierę na pewno zakończy w wielkim stylu. Nie widziałem drugiego takiego sportowca jak on.

Na Igrzyska do Pekinu udali się Gago, Marcelo i Drenthe. Barça natomiast nie chce puścić Messiego...
Trzeba znaleźć jak najlepsze rozwiązanie. Atleti i Barça grają w kwalifikacjach do Ligi Mistrzów, dlatego nad wszystko inne przedkładają swój interes. Grają przecież o udział w rozgrywkach, o prestiż, o pieniądze.

Wielu madridistas żartobliwie mówi, że Laporta powinien zostać.
Jego przyszłość zależy od tego, co wydarzy się na początku sezonu. Udało mu się wygrać La Liga i Ligę Mistrzów w jednym sezonie. Barça nie dokonała tego w całej swojej historii. To, co teraz przeżywa, jest niesprawiedliwe. To dowód na to, że w futbolu pamięć się nie liczy.

Wydaje się pan być naprawdę poruszony.
To dziwne, bo chociaż mówię to wszystko ze szczerego serca, to wielu uważa, że go bronię, ponieważ jego osoba może działać na korzyść Realu Madryt. Jednak naprawdę nie mam nic przeciwko Katalończykom, ani kibicom Barcelony.

Do kolejnych wyborów zostały już tylko dwa lata. Zgłosi pan swoją kandydaturę?
Jeszcze nie wiem. Trzeba poczekać. Na tym stanowisku liczy się tu i teraz. Jeśli zakończy się moja kadencja i socios mnie nie wybiorą, to w pełni zaakceptuję taki wybór. Każdy kolejny tydzień tutaj jest niczym wieczność.

Aby zdobyć sobie zaufanie wszystkich socios, potrzebuje pan teraz Ligi Mistrzów?
Liga Mistrzów jest dla nas naprawdę ważna. Jako prezes i jako kibic mogę zapewnić, że zrobimy wszystko, aby wygrać ją w Rzymie. Jednak wydaje mi się, że błędem byłoby postawienie piłkarzom takiego wymogu.

Rozmawiał pan z Florentino?
Nie. Prawda jest taka, że nie.

Czego panu brakuje, aby czuć się kochanym przez całe madridismo?
Termometr znajduje się tutaj, na Bernabéu. Fale, jakie widziałem na trybunach podczas kilku ostatnich meczów sezonu, były najlepszym dowodem na to, że idziemy dobrą drogą.

Kończymy. Mam nadzieję, że kiedy się pan tutaj stawi po raz kolejny, to po to, aby zaprezentować Cristiano.
Ufff. Oby!

Zobacz inne aktualności powiązane z gorącym tematem Wywiady

Komentarze

2008.07.31, godz. 11:39, slawek fcbarca
Calderon jest podlym kłamcą , albo ma coś z głową ... Całe lato robi dym wokół jednej wypowiedzi Ronaldo nader chętnie udzielając wywiadów na temat jego transferu. Od niego zaczeła się fala wypowiedzi Realowców i przez niego media rozpoczeły niekończące się spekulacje bo za cholere nie potrafi uszanować krótkiego słowa "NIE" jakie usłyszał prawie od każdego związanego z Man United. Gość ma jeszcze czelność publicznie umywać od tego ręce ... :]
2008.07.30, godz. 23:01, Peluquero
Prawy pomocnik jest potrzebny, ale Schuster będzie grał rotacją, więc musimy sie modlić o to by Ramos był zdrów jak ryba cały sezon, bo inaczej biada.
2008.07.30, godz. 22:57, dddawiddd1393
www.managerfootbolu.fora.pl wybierz swoja druzyne i graj
2008.07.30, godz. 22:38, karol615
To będzie rok savioli....
Czyli zaś będziemy musieli patrzeć na tą łajze co nie potrafi trafić na pustą. No poprostu ręce opadają. Szkoda że sprawa vilii jest już stracona.
Przecież gość nie dość że może być kilerem to jeszcze przyda się w pomocy. A higuain to już jest typowy dżoker. On z ławki wygląda dużo lepiej, niż w 11 to samo guti. Chore jest że jak widać kontynuowana będzie strategia shustera wg której sneider z vaartem będą się dublować jak w holandii a na skrzydle nikogo nie będzie. Pewnie jeszcze musi być miejsce dla alonso to będziemy grać 5 w środku +1 napastnik. Calderon postanowił zamknąć nam droge do ligi mistrzów.Bo naszymi problemami była nie gra w przodzie bo zapewniam że nie raz drużyny które strzelają w dwumeczu 4 i 2 gole wychodzą, ze świecą jednak szukać takich co z 5 golami w plecy jadą dalej.Przecież jak taki verder czy lazio wchodzili w nas jak masło to poprostu nie ma czego szukać. To jest nasz problem od lat. Ale presidente postanowił go zaklepać jakimiś pozorowanymi zmianami z łapanki czyli metzelderem czy heinze a do tego cannavaro o wątpliwej formie. Jest tym bardziej żałosne że na środku pomocy mamy chyba najlepszą sytuację na świecie-guti,baptista,sneider,parejo,delared- faktycznie potrzeba nam vaarta natomiast nie mamy pieniądzy aby coś zrobić w tyłach. No poprostu to jest żenujące że w 11 będzie taki salgado z metzelederem a na ławie będzie siedział robinho z vaartem i drenthe bo musimy grać jakimś ultranowatorskim stylem który zakłada zanik gry bokami i skupienie połowy składu w jednym obszarze. Przecież już to przerabialiśmy nie ma szerokości nie ma ruchu, łatwo czytelna gra powoduje to że ew. kontry są śmiercionośne a zawodnicy nie wiedzą gdzie mają grać bo jak tu zgadnąć swoją pozycję jak obok ciebie gra 3 graczy o identycznej roli. Taki systrem faktycznie sprawdzi się w 1,5 meczu na będące w fatalnej dyspozycji drużyny jak farca czy vcf to wtedy diarra sobie będzie mógł chasać po skrzydle itd ale przecież wystarczy 2 szybkich skrzydłowych i napastnik i mamy rozjazd bo wystarczy puścić piłke przed heinza czy salgadao i już jest setka bo cannavaro się machnie a po drugiej stronie jest karzeł nie zawodnik*betis.
2008.07.30, godz. 22:28, ramos94
vdv juz kupiony za 10mln euro w przyszlym tygodniu bedzie oficjalniee :PP jupi
Hala Madrid
Hala Van der Vaart
2008.07.30, godz. 22:21, DavidBlanco
Calderon spokojny, a Schuster niezadowolony, ale Ramon jest już w Austrii więc będą mogli sobie pogadać
2008.07.30, godz. 21:59, slawek fcbarca
Hej, Manchester Utd. zdobył Mistrzostwo w najmocniejszej lidze na świecie ! Wygrał Lige Mistrzów ! Trochę szacunku i ogłady JEŁOPY, bo na dzień dzisiejszy to Was wiozą jak JUNIORÓW... Możecie im z ręki jeść !!! A burakami, to Was można nazwać ... :] żal ;]
2008.07.30, godz. 21:59, Dżemik
Calderon nie powinien wypowiadac sie o transferze van der Vaarta jesli lezy mu na sercu dobro klubu. A juz zwlaszcza powinien powstrzymac sie od wypowiedzi typu 'VdV o krok od Realu' lub 'VdV jest praktycznie nasz'. Martwi mnie rowniez to, ze Calderon wyklucza mozliwosc sprowadzenia kolejnego napastnika. Fakt, teoretycznie zawodnikow na ta pozycje mamy sporo, ale tylko jeden jest typowym, silnym, dobrze grajacym tylem do bramki egzekutorem. Dobrze chociaz, ze nie wywalimy worka pieniedzy na zbednego nam Ville.
2008.07.30, godz. 21:58, Peluquero
Tym czasem Schuster jest wściekły.
2008.07.30, godz. 21:16, Raul.7.
po co nam ten słabiak??? precz z Saviolą...
2008.07.30, godz. 20:32, robinho10
a wogole po ch*j wchodzisz na ta strone i wk**wiasz ludzi??? wyp***laj i komantuj na stronie czrwonych burakow bo tam jest twoje miejsce
2008.07.30, godz. 20:31, robinho10
Jezeli zawodnik chce odejsc i mowi publicznie ze jego najwoiekszym marzeniem jest gra w najlepszym klubie jakim jest REAL MADRYT to ten Gill czy jak on tam sie zwie, ferguson powinni to zrozumiec a nie marnowac mu zycie i kariere trzymajac go na sile
2008.07.30, godz. 20:29, robinho10
stevenson7- Po pierwsze zalosny jestes ty ,po drugie zalosny jest ferguson zachowuje sie jak gowniarz z przedszkola" jak nie zostawicie mi tej zabawki to sie rozplacze i pojde do domu" hahahah mam nadzieje ze wiesz co to metafora, po trzcie zalosne sa te czrwone buraki i caly zarzad
2008.07.30, godz. 20:12, raul07witek
nie no zabil mnie ta wypowiedzia na temat Villi...dup* k jeden!!Rok Savioli??? ten gosc sie juz skonczyl...a Higuain i 25 mln?? ale czego?? Rubli??
2008.07.30, godz. 19:56, Winnetou
stevenson7

only mansru?!

po jaka cholere tu wchodzisz!

moze lepsze sa zalosne komentarze fergusona?!
2008.07.30, godz. 19:56, sergio91
stevenson7 a ty czego tu? Jak mi się wydaje to nie jest strona Manchesteru United więc zostwa swoje przemyślenia sobie lub wypisuj je na stronie ManU. wypad stąd cieciu! pozdro
2008.07.30, godz. 19:53, stevenson7
Cristiano Ronaldo tez juz byl "krok od transferu"... zalosny ten wasz prezydent ;D;D

ONLY MANCHESTER UNITED!
2008.07.30, godz. 19:08, raulito777
Oby VdV przyszedl no bo go potrzebujemy
2008.07.30, godz. 19:01, Winnetou
- David bardzo dobrze czuje się w zespole Los Ches. Mimo licznych przetasowań w zarządzie klubu, nie planuje jego opuszczenia. Nie zapominajmy też, że wciąż ważny jest kontrakt piłkarza z obecnym pracodawcą – kontynuował i zarazem tłumaczył decyzję Silvy dla Super Deporte, Julio Llorente.
2008.07.30, godz. 18:35, Winnetou
VdV blisko?!
super:DDDD

ale martwi mnie jego wypowiedz o villi...choc z drugiej strony naprawde dla takiego pilkarza jeszcze u nas nie ma miejsca...tzn.dla pilkarza ktory musi miec miejsce w ''11'' dlatego mam nadzieje ze rusza dupa jeszcze i postaraja sie zakontraktowac huntelaara na przyszly rok!
2008.07.30, godz. 18:29, J0hnny
troszke polecjal z tym villa jakby raul i ruud mieli po 24 lata ... szkoda bo caly czas sie ludzilem ze moze sie uda ville sciagnac ... no chyba ze to tez taka gierka :D
2008.07.30, godz. 17:52, nomysz2000
Każdy klub w Europie ma jakies tam kredyty wieksze lub mniejsze bez nich nie mogliby rozbudowywac stadionów tworzyc obozów treningowych. na Beckhamie zarobilismy 440 mln euro jesli miałoby sie to powtórzyc z Cristiano to jestem za. Aviola od czasu do czasu cos tam pograł i w barcy i w Realu ale było tego tak niewiele że płakac się chce. Sprzedałbym bo Ville kupił za Cristiano i powinno byc dobrze. przydałby sie tylko ktos na lewa obrone bo Salgado stary a Marcelo jeszcze troche za mało doswiadczony.
2008.07.30, godz. 17:29, Pedja_Mijatovic
nie przekonuje mnie ten Prezydent...
2008.07.30, godz. 17:14, MYSZa7
Majkel_Chrupek : Racja :D Żal dupe ściska jak się patrzy na niektóre komentarze poniżej.
2008.07.30, godz. 17:11, arnoldfan
JEEEAAAHHH!!! Van Der Vaart coraz bliżej :)
2008.07.30, godz. 17:00, marcin461@op.pl
pozatym niechcę być drugim arsenalem co ma 1 anglika w składzie.
2008.07.30, godz. 16:49, marcin461@op.pl
właśnie archi. jak ruud mia ł kontuzje to skończyły się dobre wyniki. przypomnieć wam??? almeria betis getafe itd itp...
tekże nie bredżcie że villa czy inny napastnik niepotrzebny.
2008.07.30, godz. 16:41, saintk6
no nie wiem czemu ale nie dokonca mu wierze
2008.07.30, godz. 16:10, Majkel_Chrupek
To że Real bierze kredyt i inne sprawy jak miał powiedzieć "że Ronaldo albo nikt" to był wymysł prasy, czy wy tego nie kumacie tempole??? Skąd prasa mi niby wiedzieć o czym oni mówili na zebraniu?? Jedyne newsy w które trzeba wierzyć to takie jak ten, czyli normalny wywiad w którym jest dowód na to, że on to gada, a nie że jest news, w którym jest napisane, że "Calderon miał powiedzieć na zebraniu..." a wy też jesteście gupie tempaki, że wierzycie w artykuły marci i asa, ja wam radze uspokoić się i wierzyć tylko w takie newsy jak ten.
2008.07.30, godz. 15:54, marcin_diarra15
Mozna powiedziec ze o LM mozemy zapomniec
2008.07.30, godz. 15:46, Dude
"Sam Ramos, gdy rozegrał zaledwie 20 spotkań w La Liga, przeszedł do nas za prawie 30 milionów. Kto teraz o tym pamięta? Nikt. Mamy bardzo dobrą sytuację ekonomiczną, dlatego bez żadnego ryzyka możemy się podjąć takiej operacji". O proszę. Chyba ktoś to kłamie, przed kilkoma tygodniami mówiono o sporym kredycie jaki Real ma wziąć na Krystynkę, a teraz pada takie zdanie. Jak to jest z tymi finansami Realu? To by się mogło nadawać na kolejną letnią serię...
2008.07.30, godz. 15:29, hondo
RvN 396 - ciekawe co powiesz za rok, po nie daj boze slabym sezonie Raúla i Ruuda - a wtedy albo Villi juz nie bedzie w Valencii albo bedzie nie do wykupienia
2008.07.30, godz. 15:25, RvN 396
Pierwszy raz popieram jego słowa!!
Ma rację, Villa nie jest nam potrzebny.
HALA MADRID
2008.07.30, godz. 15:18, Riddick
A niedawno podobno powiedział słowa "Albo Ronaldo, albo nikt" więc coś mi sie tu nie zgadza...
2008.07.30, godz. 15:18, kama1500
lampi dobrze sie czujesz??
2008.07.30, godz. 15:16, Riddick
A niedawno podobno powiedział słowa "Albo Ronaldo, albo nikt" więc coś mi sie tu nie zgadza...
2008.07.30, godz. 15:00, hondo
lampi - chlopaku widze że masz zdrowo nasrane we lbie
2008.07.30, godz. 14:30, dzony jagoda
lampi- chlopaku widze że masz troche oleju w głowie szacuneczek dla ciebie od dzonego
2008.07.30, godz. 14:21, dzony jagoda
a dzieci itak swoje wiedza boże ty widzisz i niegrzmisz.najlepszy z mozliwych ludzi na tym stanowiski, uwielbiam jego sposób działania szacunek dla goscia
2008.07.30, godz. 14:20, archi27
calderon to c*pa nie potrzebny jest napastnik??,a jak kontuzje miał Ruud to ledwo cos szczelili, a o Cristiano sie tak wypowiada jak by go nie chcial w zespole,żałosne wcale sie nie zna i jak oni chca wygrac lige mistrzów i lige w dodatku jaki teraz bedzie mieć skład porcelana
2008.07.30, godz. 14:15, Król Rudgerus
ale kasiory mamy :) prawie 100 mln na czysto :D:D
2008.07.30, godz. 14:05, Baraja
Prawda jest taka, że Ronaldo i Zidane, to dwaj inni gracze. Ronaldo nigdy nie będzie grał jak Zidane, ponieważ ma inny styl gry. Moim zdaniem marne porównanie Calderona.
2008.07.30, godz. 14:01, marcin_diarra15
Troch szkoda ze nie kupimy Villi
2008.07.30, godz. 13:52, juzinho12madrid
"Zobacz, to nie Real Madryt wykreował ten problem. Największy wpływ na to wszystko mieli ci, którzy swego czasu twierdzili, że wszystko już zamknięte i to tylko kwestia czasu. My nigdy czegoś takiego nie mówiliśmy. Real Madryt jest tylko widzem w tej komedii. To Manchester i zawodnik są w trakcie rozwiązywania tego problemu. Real Madryt tylko czeka... I na dzień dzisiejszy nie może zrobić nic więcej." Cała prawda :)
2008.07.30, godz. 13:44, MaszerujAlboGiń
Nawet dobrze gada Calderon :P Szkoda tylko, że Villa nie przyjdzie, ale ma racje że jest dużo napastników, a Higuain lub Saviola mogą w każdej chwili zastapic RvN czy Raúla.

Pozyskajcie Rafaela Van Der Vaarta i Ronaldo i LM nasza !!!
2008.07.30, godz. 13:42, kpapr
W sumie dobrze mówi oprócz tematu napastników. Raúl i RvN mają swoje lata i różnie może być z kontuzjami i formą więc Villa jako trzeci w systemie rotacyjnym byłby wskazany. Czwarte miejsce napastnika bezsprzecznie Higuain a Saviola out.
2008.07.30, godz. 13:37, m47r1x
Saviola out! Villa na jego miejsce!
2008.07.30, godz. 13:36, marcin461@op.pl
zapomnieć o wygraniu lm z takimi cieniasami. niestety.
2008.07.30, godz. 13:32, marcin461@op.pl
wszyscy jesteście cieciami.
zobaczycie skończymy na 3 lub niżej w lidze a w lm 1/8 fianłu i tak się skończą mity o tej wspaniałęj zjednoczonej drużynie.
śmieszne k**ewskie kłąmstwa!!!!
2008.07.30, godz. 13:30, kobe0
Niech kupią VDV i Ronaldo i skłąd będzie idealny:)
2008.07.30, godz. 13:30, teo1992
I bardzo dobrze ze ten rok bedzie nalezec do Savioli !Nalezy mu sie szansa bo w zeszlym roku mial ich za malo :P tylko VdV i ekipa jest dobra ;]
2008.07.30, godz. 13:29, mat997
No czekałem tylko na taki wywiad:) Caledron wspaniale opisuje całą sytuacje w Realu jakim jest klubem i czego chce.
Szkoda troche ,ze nie sprowadzimy napastnika mam ze względu na przestażały atak mam andzieje ,ze Saviola sie odrodzi w takim razie:) Caledron ma racje sprowadzenie jeszce jednego byłoby jego prawdopodobnym "zabiciem" ale myślałem ,że może wpożyczą kogoś bo Soldado już sprzedali i dobrze:) Myślałem o Villi,Drogbie lub Huntleearze ten ostatni przy dokupieniu jescze Van der Varta czułby się chyba jak w domu:) i myśle ,że chciałby przyjść. Skoro nie atakujący to zostaje śr. pomocnik i prawy pomocnik dobrze ,że kupimy Van der Varta. No ,a na prawą strone pozostaje nam czekac na Crisa. Pzdr.
2008.07.30, godz. 13:28, Marchena10 Hala Madrid !!
po Garayu jeden transfer potrzebny jeszcze ;)
2008.07.30, godz. 13:27, marcin461@op.pl
tym wywiadem przekonał mnie całkowicie że jest męską szmatą.
2008.07.30, godz. 13:25, Lets_kiCk_baRcas_aSs
Calderon dobrze robi ja go popieram. Mógłby się zastanowić nad włączeniem Parejo do pierwszej drużyny i nad obroncą. Javi Garcia, niby drugi Helguera który gra i w pomocy i w obronie ale Real potrzebuje kogoś lepszego.
2008.07.30, godz. 13:13, domin11rm
niby gada do rzeczy ale po:
1.wkurza mnie strasznie jak ktoś porównuje WIELKIEGO ZIDANA z małym ronaldo...ronaldo na pewno nie dorównuje ZIDANowi do pięt bo on był jedyny w swoim rodzaju...
2.powiedział że mamy czterech świetnych napastników czyli rvn raul higuain i...saviola i tu się uśmaiłem<lol2>...na jakiej zasadzie to świtny zawodnik jak on może wygóle porównywać go na takim samym poziomie co rvn czy raul...co on takiego zrobił że ma śmiałość go porównywać z żywymi legendami piłki nożnej...saviola nigdy nie będzie miał takich ambicji jak raul czy rvn bo umiejentności to on ma ale nigdy nie umiał ich wykorzystać przykładem jest tyle klóbów w tak małym czasie
3.powiedział że villa jest nie potrzebnym zawodnikiem w realu ale czy zdaje sobie sprawę ile lat ma raul i ruud i że to może być ich ostatni wielki sezon...
4.moim zdaniem powinien przynajmniej zakontraktować ville i żeby przyszedł do nas za rok bo ciężko będzie wyrwać jakąś gwiazdę za rok bo na tym polega dzisiejszy football...
2008.07.30, godz. 13:10, hondo
dajmy Ramonowi spokoj nawet jesli nie kupi CR7 - ale do czasu, jak sie skonczy sezon to sie go rozliczy, jak nie bedzie trofeow to mus ie przypomni ze nie wzmocnil znaczaco skladu - mowi ze druzyna juz teraz jest b mocna, ale przeciez to nie sa sami superperspektywistyczni gracze, no i w ostatnim sezonie nie wygralismy LM wiec nie jest tak superowo jakby chcial prezes
2008.07.30, godz. 13:09, mentosik
pomyłka w jednym zdaniu :) bez słowa: niech
2008.07.30, godz. 13:06, mentosik
alleluja!! czy juz naprawde nikt nie pamieta ile ozywienia wnosi Higuain?? niech Calderon mysli po ludzku... co prawda to prawda troche namieszał z tym C. Ronaldo ale o swoich piłkarzy dba... fakt kiedys tam było spiecie ze cos tam gadał na Gutiego... ale on tez czlowiek tez robi błedy
2008.07.30, godz. 13:01, sebo8125
ach dopiero sie dopatrzylem :p
2008.07.30, godz. 13:01, hondo
dobry porzadny wywiad - w koncu panowie redaktorzy w koncu!
2008.07.30, godz. 12:59, Rauer
sebo8125 - szkoda, że nie odróżniasz spekulacji prasowych od oficjalnego wywiadu Calderóna. Cóż...
2008.07.30, godz. 12:56, zdunior
a i nie zapominajcie ze robinho moze grac ... ba to byla jego podstawowa pozycja....na ataku,dla mnie dobrze by pasowal na conietego jak raul.
2008.07.30, godz. 12:56, Morys
Na moje Calderon dobrze mówi... Jeżeli Villa został by kupiony to kogo byście na ławkę posadzili? A na pewno Villa nie przyjdzie do Realu żeby grzać ławę ...
2008.07.30, godz. 12:55, mejia
no to o Villi możemy zapomnieć ale w sumie jeśli Higuain będzie miał taką formę jak w końcówce sezonu i Saviola dostanie wiecej szans to napastnik nie potrzebny
2008.07.30, godz. 12:52, KaRRamBa
uspokoiłem sie nieco czytajac ze Van der vaaart bedzie nie dlugo z nami. I moge zapewnic ze swojego doswiadczenie ze on i ronaldo bede piłkarzami madryckiego klubu
2008.07.30, godz. 12:52, pringles
pfff czego On Nam to nie wiem... Ale jakiś ostry wreszcie napastnik by się u Nas przydał... Drogba prawie w barcelonie, coś czuję , że ten sezon w La Liga będzie ich ://
2008.07.30, godz. 12:51, zdunior
podoba mi sie to myslenie!!! wiekszosc z was kupila by silve quaresme, ronaldo ville, vdv, i paru innych. a najwazniejsza jest STABILIZACJA i zgranie! :) podoba mi sie polityka calderona i nie interesuje mnie kto byle dobry prawy pomocnik przyszedl :)
2008.07.30, godz. 12:49, robinho i ja
Super wywyiad i z Saviolą to też tak myślę, że pokaże na co go stać, chociaż nie ukrywam, że chętnie bym zobaczył Ville w Królewskich barwach aniżeli Katalońskich ;))
2008.07.30, godz. 12:48, Kamil176
Villa nie przejdzie? ;( To VdV orazi CR i skład zamknięty. Robinho ma zostać!
2008.07.30, godz. 12:48, malyzip
pozytywnie mnie zaskoczyl
2008.07.30, godz. 12:46, Bartnexo
Bardzo ciekawy artykuł. Dobry wywiad- sporo to wyjaśniło.

Rauer thx!!!!! ;]
2008.07.30, godz. 12:45, sebo8125
Cristiano o krok od transferu news z 16.07.2008

a tu pisze o VdV o krok
2008.07.30, godz. 12:44, El Rey
Calderon kreuje siebie na największą gwiazdę Realu. Nie ma dnia bez newsu o tym, co robił prezes.
2008.07.30, godz. 12:42, Rowze
siwy baran villa jest lepszy od kryski
2008.07.30, godz. 12:42, Robson_Raul123
i dobrze niech saviola dostanie szanse. no i czekamy na vdv
2008.07.30, godz. 12:41, tedunio94
heh fajny wywiad w sumie to troche zle by bylo gdyby raulk szedl na lawqe ale jesli tuud albo raul zlapie kontuzje to bedzie troszke lipa. za sezon okazji na ville pewnie nie bedzie moze lepiej kupic go poki czas
2008.07.30, godz. 12:39, kubaa14
pomyslmy logicznie... kupujac Ville ktos z dwojki Ruud Raúl nie bedzie mial miejsca w skladzie a Higuain, który koniec sezonu mial fantastyczny staje sie 4 napastnikiem...lepiej kupic Silve..
2008.07.30, godz. 12:38, pawelkleczew
najbardziej ucieszyłą mnie wypowiedź o VdV..niech zakupia go w tą niedziele...
widać jednak że Calderon sobie CR nie odpuści...
szkoda że "przekreślił" Ville...
2008.07.30, godz. 12:37, tomekk18
LOL zal
nie porównuj transferu Zizou z transferem Ronaldo
Zizou 4ever the best in the world
2008.07.30, godz. 12:36, hondo
a co do Savioli to chyba mial w tym momencie lekkie zacmienie - "Ponadto ten rok będzie należał do Savioli." - chyba sam nie wierzy w to co mowi!
2008.07.30, godz. 12:35, piotrekkczak1991
"Największy wpływ na to wszystko mieli ci, którzy swego czasu twierdzili, że wszystko już zamknięte i to tylko kwestia czasu. My nigdy czegoś takiego nie mówiliśmy." Calderon, jestes pewien tych słów?? bo ja nie ;]
2008.07.30, godz. 12:32, blancosik
Ciekawy wywiad...co do Cristiano to popieram Calderona...wpływy z marketingu byłyby duże a do tego jeszcze niezły grajek...VdV natychwmiast!...a co do Villa jeszcze to myśle, że mógłby by ale nie na gwałt...Mysle, że będzie to rok Higuaina. !Hala Madrid!
2008.07.30, godz. 12:32, hondo
a co do Savioli to chyba mial w tym momencie lekkie zacmienie - "Ponadto ten rok będzie należał do Savioli." - chyba sam nie wierzy w to co mowi!
2008.07.30, godz. 12:32, pelart
trochę mnie zdziwiło porównywanie transferu Crisa i Zidanea, Zizu był i jast w 10 najlepszych piłkarzy wszechczasó, ktos zaprzeczy? Ronaldo miał genialny sezon ale to bardzo problemowy chłopak, poza tym wiadomo , że Ferguson nie pozwoli mu odejść, będzie walczył o cracka ten transfer może się udać za rok ale nie w tym okienku
2008.07.30, godz. 12:31,
a w jednym z poprzednich newsów - nie ma planu B , jest tylko cristiano i nikt wiecej (*)
2008.07.30, godz. 12:31, RadekRMCF
No to mozemy zapomniec o Villi:/jak dla mnie to tu nie ma miejsca dla VdV,przeciez mamy Gutiego,Gago,Dela Reda i Diarre.Nie mowiac juz o Robbenie i Robinho...a Villa w razie kontuzji ktoregos napastnika lub jakiejs slabszej formie moglby sie bardzo przydac...z drugiej strony cieszylbym sie gdyby w koncu mogl blysnac talent Higuaina:)
2008.07.30, godz. 12:30, Santi.
realtex - coś Ci się nie podoba?
2008.07.30, godz. 12:30, hondo
Ramon stapa po b cienkim lodzie - jak nie wygramy LaLiga i nie zagramy pprzynajmniej w polfinale LM (wszystkiego nie zawsze da sie wygrac - bez przesady) to wypomni mu sie to "Villa niepotrzebny" czy to ze sklad juz jest swietny. Co do CR7 to gada od rzeczy - "klub jest tylko widzem w tej komedii" - jaaaasne wcale bo sie wczesniej nie kontaktowali z Cristiano itp.
2008.07.30, godz. 12:28, Salas9
'Ufff. Oby!'.. NIE !
2008.07.30, godz. 12:27, dawido23
Dobry wywiad, dzięki niemu będzie przynajmniej wiadomo jaką drogą będzie podążał zespół z Madrytu.
2008.07.30, godz. 12:27, realtex
fanatyk_realu załosne, "kibic"
2008.07.30, godz. 12:26, Pipi7
hmm dobrze mówi :P

ale żegnaj Villa jak widac
2008.07.30, godz. 12:26, sebo8125
niedawno mowil ze tylko ronaldo.A tez slyszalem kiedys od niego ronaldo o krok i co ??
2008.07.30, godz. 12:21, pelart
dobijasz mnie człowieku, choć może wpływają na to artykuły z Marci, Calderon jesteś tak szalony, że udało ci się w 2 lata prezydentury zbudować silną drużynę, ale jesteś pop***lony równo
2008.07.30, godz. 12:21, Santi.
mądrze mówi w niektórych sprawach... ale ja bym sprzedał Saviolę, a kupił Ville...
2008.07.30, godz. 12:20, MYSZa7
Brawo :D
Calderon szybko dopinaj ten transfer VdV :D
2008.07.30, godz. 12:16, tysik
i dobrze Hala Madrid!

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze!

archiwum

gorące tematy

profil

Pamiętaj, że sposób wyświetlania Aktualności i Komentarzy zawsze możesz dostosować do swoich potrzeb!

- Twój profil -

skórki

RealMadrid.pl daje Ci możliwość wyboru skórek!

Jeśli jesteś zdolnym grafikiem, znasz html oraz css i chcesz stworzyć własną skórkę napisz do nas

dołącz do nas